Temat pod etykietą ⤇ Światła DRL Infinity mirror.
Przepisy jasno określają jakie światła do jazdy dziennej mogą być stosowane, jak mają działać ,kiedy dozwolona jest jazda z takim oświetleniem oraz ,w którym miejscu na pojeździe powinny się znajdować.Znam dokładnie wszystkie te zagadnienia, poruszałem je nawet na blogu dlatego nie będe ich kolejny raz wklejać. Dziwi mnie jednak że w trakcie corocznego przeglądu stanu technicznego pojazdu,diagności nie zwracają uwagi na nieprzepisowy montaż tych świateł.Przykładem może być poniższy Nissan.Na pierwszy rzut oka widać że światła w tym samochodzie nie są zainstalowane przepisowo.
Minimalny odstęp między wewnętrznymi krawędziami świateł powinien wynosić 600mm.Wymiary tablicy rejestracyjnej w naszym kraju to 520mm x 114mm, zatem bez dokonywania pomiarów wniosek jest oczywisty - światła są za blisko!
Do czego zmierzam pisząc o tym ? Otóż,skoro diagności i policja totalnie ignorują i nie zwracają uwagi na żaden aspekt związany ze światłami DRL postanowiłem wdrożyć w życie moje światła. Póki co zbudowałem i podłączyłem prowizorycznie tylko na próbę aby przekonać się jak to będzie wyglądało. Moje światła to samoróbki z efekte Infinity mirror.Z tego co się okazuje nie jestem pierwszy ,który podjął się próby podłączenia takiego wynalazku :-)
Efekt Infinity mirror to lustro nieskończoności lub czasem zwane nieskończonym lustrem.Taki efekt uzyskuje się w bardzo prosty sposób. Wystarczy umieścić źródło światła między zwykłym lustrem,a lustrem półprzepuszczalnym czyli lustrem weneckim.
Konstrukcję moich świateł wykonałem z aluminium.Docelowo powinno być aluminium grubości 10 lub 12 milimetrów ale z przyczyn technicznych wykonałem 4 kółka grubości 6mm zamiast dwóch kółek grubości 12mm.Następnie zakupiłem za kilka złotych dwa lusterka o średnicy 80mm oraz z poliwęglanu wykonałem kolejne dwa kółka. Nie trzeba kombinować i wydawać majątku na lustra weneckie,wystarczy zakupić odpowiednia folie i przykleić na szybę ,poliwęglan (Lexan) lub plexi.
Kółka i lusterka są tu z folią ochronną. |
Powyższe zdjęcie przedstawia aluminiowe kółka,dwa lusterka oraz cztery kółka z poliwęglanu.Do dwóch kółek przykleiłem lusterka,a do kolejnych dwóch specjalną folie imitującą weneckie lustro.
Zewnętrzna średnica moich aluminiowych kółek wynosi 92mm, wewnętrzna 76mm.Istotna jest średnica wewnętrzna ponieważ obwód musi być tak wyliczony aby po przyklejeniu taśmy ledowej jej koniec spotkał się idealnie z początkiem.
Zakupiłem taśmę ledową o znacznie gęstszym rozmieszczeniem diod,którą można ciąć co 15mm.Taśmę dociąłem na długość 235mm dzięki temu idealnie zmieściła się wewnątrz kółka. Kabelki zasilające wpuściłem przez wywiercony otworek ,co widać wyżej na zdjęciach.
.
CDN...
Minęło sporo czasu od kiedy zacząłem pracować nad światłami i niestety nie doczekały się one zamontowania do Logana.Światła działają świetnie ale auto nie nadaje sie już do inwestowania.Po pierwsze pojawiło sie zbyt dużo usterek ,a po drugie ilość korozji jaka się w ostatnim czasie ukazała jest nie do ogarnięcia . Nie ma sensu już nic robić z tym pojazdem.Ja już szukam nowego auta,a w odpowiednim czasie rzucę post ,w którym bedzie informacja nt. dostępności części z mojego Logana.
Przykro mi z powodu "rudej" która dopadła twojego Logana. Miałem Sandero z 2010r i jeśli chodzi o elementy blacharskie nie było żadnych problemów.
OdpowiedzUsuńZ racji Twojej profesji ciężko kupić coś nowego z tej marki. Niestety nowe jednostki może i mają dobre parametry do jazdy ale trwałość już nie ta co stare silniki Renault.
Pozdrawiam
Super wpis. Pomocne informacje
OdpowiedzUsuńCenne porady i wskazówki można tutaj znaleźć
OdpowiedzUsuńTen wpis jest bardzo interesujący
OdpowiedzUsuńWiele mi pomogły twoje opisy !!!🤗
OdpowiedzUsuń