sobota, 23 maja 2020

Białe tarcze w Loganowych zegarach .

Temat pod etykietą ⇒ Zmiana tarcz zegarów .


Efekt jak widać rewelacyjny ! Widziałem  podobne tarcze zegarów  za 110zł . Moje tarcze w zasadzie mnie nic nie kosztowały ponieważ wszystkie potrzebne materiał już miałem . Tarcze znalazłem gdzieś w internecie ale troszkę je przerobiłem i dodałem napis LOGAN . Najpierw napiszę jak wykonać tarcze , a później jak je wymienić .

 
Plik z tarczami do wydruku znajduje się  ⇛ TUTAJ
W pierwszej kolejności należy wydrukować dwa razy zegary .


Zegary na kartce papieru nie są sztywne , a co najgorsze nie są odporne na wilgoć dlatego ja okleiłem je przeźroczystą , bezbarwną folią ochronną z dwóch stron . To jest ta sama folia , którą naklejałem w innym temacie na progi w aucie żeby zabezpieczyć lakier .


Teraz dopiero tak zabezpieczone zegary można wycinać po obrysie wraz z środkowym kółkiem . Wycięte sztuki odłożyć gdzieś na bok, nie będą narazie potrzebne . Z drugiej kartki należy wyciąć cały czarny obszar z kontrolkami .


Do czego to będzie potrzebne ? Chodzi o to żeby czarny obszar nie przepuszczał światła , a kontrolki świeciły tylko w obszarze ikonek . Czarny wydruk nie zatrzyma w 100% światła dlatego należy to od tyłu czymś zakryć. Ja wykorzystałem czarną folię imitującą karbon . Na wycięty czarny element należy od białej strony przykleić taśmę dwustronną  .


Teraz trzeba przykleić to na czarną folię , ale nie bezpośrednio tylko na liner . W ten sposób będzie można z folii wyciąć dokładnie maskowanie czarnego pola i powycinać kontrolki .


Teraz można wszystko wycinać , a później wystarczy tylko odkleić czarną folię i przekleić ją od tyłu na zegary . Ja to przyklejałem "pod światło" żeby  widzieć czy równo wszystko się schodzi . Zegary wydrukowałem  sobie jeszcze raz z pomocniczymi kółeczkami aby ładnie równo nożykiem wyciąć kontrolki  . Za pierwszym razem wyszło brzydko  , teraz jest OK . Nie zrobiłem niestety zdjęcia jak to wygląda od tyłu. Nie wycinałem kontrolek , które u mnie nie działają np. ABS.


Gotowe zegary idą na bok , czas rozebrać licznik z auta .


Rozebrałem co trzeba było żeby wyciągnąć licznik . Z tym zadaniem poradzi sobie nawet największy laik . Sam licznik trzymają tylko cztery wkręty i dwie wtyczki . Nie ma żadnych niespodzianek przy demontowaniu , robota banalnie prosta .


Aby dostać się do tarcz należy rozebrać ramkę , w tym celu odkręcić tylko  pięć wkrętów ( torx  T15 ) zaznaczonych  kółkami na zdjęciu poniżej.


Zdjąć wskazówki przekręcając je przeciwnie do ruchów wskazówek zegara , jednocześnie ciągnąc. Następnie zdjąć oryginalne czarne tarcze i założyć wcześniej przygotowane białe . Niezbędne jest wycięcie środkowej części z ikonami i zamontowanie ich z powrotem . 


Nowe tarcze najlepiej  przykleić taśmą na krawędziach aby się nie przesuwały . Najlepiej zabrać w takim stanie licznik , podłączyć do auta , włączyć kontrolki . Kiedy wszystko będzie się ładnie schodziło , wtedy przymocować tarcze już na gotowo .


Wystarczy już tylko założyć ramkę , wszystko poskładać i cieszyć się nowymi zegarami .
UWAGA : Przy zdejmowaniu wskazówek może wystąpić problem z późniejszym wskazaniem prawidłowych wartości obrotów i prędkości . Ja troszkę namieszałem i jadąc 20km/h miałem wskazanie 130km/h . Na szczęście jestem posiadaczem skanera więc wybrałem sobie odpowiednie parametry i ustawiłem idealnie wskazówki .


Będąc dalej w temacie wskazówek to również uległy one drobnej poprawce . W dzień , na białych tablicach wskazówka zlewała się z tarczami , to samo w ciemności kiedy podświetlona na pomarańczowo wskazówka znalazła się na podświetlonej na pomarańczowo tarczy . Postanowiłem pomalować końcówki wskazówek  .


Zastosowałem Plasti Dip czyli gumę (w sprayu) . Dzięki temu w każdej chwili będę mógł zdjąć czarną powłokę nie naruszając powierzchni wskazówki .

Efekt jest zaskakujący nie tylko w dzień . Świetnie to wygląda po zmroku .


Tak to wyglądało wcześniej




Na zdjęciu kiepsko to wygląda , w rzeczywistości jest super .
Na zakończenie tego tematu chciałem jeszcze napisać że zaskoczony byłem falowaniem obrotów za każdym razem kiedy odpiąłem i ponownie podłączyłem licznik . Nie zaskoczyło mnie wykasowanie zegarka , ale falujące obroty . Dziwne !? Tylko przez pół minuty , potem już norma . Może jakaś adaptacja  czy coś ? Nie wiem .


W moim Loganie ramki zegarów są czarne . Jest to jeden kawałek plastiku , natomiast są liczniki z srebrnymi ramkami i tam jest jeszcze jedna fajna opcja . Ramkę można zdjąć i zainstalować na jej miejsce ramkę z zegarów Dustera .


Wrzucam jeszcze inne tarcze jakie znalazłem w internecie . Na samym dole ciekawe tarcze oraz filmik prezentujący wymianę tych tarcz .









Etykiety

Archiwum bloga