niedziela, 15 kwietnia 2018

Sprzęgło - przed i po wymianie.

W tym temacie rozpisywać się nie będę ponieważ naprawa została wykonana
przez fachowca . Ja się nie podejmowałem z powodu braku narzędzi , wiedzy , a
przede wszystkim możliwości  czyli braku podjazdu czy kanału .
Przyczyną wymiany całego zestawu sprzęgła było jego ślizganie się w momencie
próby przyspieszenia , a ostatnio nawet podczas ruszania z miejsca .
Dodatkowo podczas wciśniętego pedału sprzęgła dochodziły jakieś dziwne dźwięki.
Poniżej kilka zdjęć starych , zużytych części po zdemontowaniu .
Dodam tylko ze taki  stan został osiągnięty po 170 000km przebiegu.







Jak widać na załączonym powyżej  obrazku , sprzęgło było dojechane do tego stopnia
że nity z tarczy były już ścierane przez docisk . Domyślam się teraz że dziwne dzięki
dochodziły przez rozklekotane łożysko , które przedstawiłem w filmiku  .

Mechanik , fachowiec zabrał się za robotę . Dwa dni  i auto gotowe .
Nie wiem jak tego dokonał ? !  Czy zrzucał całe zawieszenie , czy zrzucał skrzynie ?
Gdzieś na forum czytałem że nie trzeba jej zrzucać , wystarczy podobno odchylić
ale ile w tym prawdy to nie wiem ...
Sprzęgło ładnie chodzi , a do tego znacznie lżej no i wreszcie się nie ślizga !
Muszę się nauczyć od nowa jeździć :-)

Cała wymiana kosztowała mnie 209zł za sprzęgło (mam zniżki)  i
250zł robocizny (po znajomości) .

Nie napisze jakiej firmy sprzęgło jest wsadzone bo nie chce robić darmowej reklamy Valeo.
Poniżej oczywiście fotki :






Wszystkie informacje dot. wymiany sprzęgła  u mnie na blogu w temacie : 
Manual - instrukcja serwisowa do pobrania

Plik  -  Układ napędowy - rozdział 20A - SPRZĘGŁO

Etykiety

Archiwum bloga