przez fachowca . Ja się nie podejmowałem z powodu braku narzędzi , wiedzy , a
przede wszystkim możliwości czyli braku podjazdu czy kanału .
Przyczyną wymiany całego zestawu sprzęgła było jego ślizganie się w momencie
próby przyspieszenia , a ostatnio nawet podczas ruszania z miejsca .
Dodatkowo podczas wciśniętego pedału sprzęgła dochodziły jakieś dziwne dźwięki.
Poniżej kilka zdjęć starych , zużytych części po zdemontowaniu .
Dodam tylko ze taki stan został osiągnięty po 170 000km przebiegu.
Jak widać na załączonym powyżej obrazku , sprzęgło było dojechane do tego stopnia
że nity z tarczy były już ścierane przez docisk . Domyślam się teraz że dziwne dzięki
dochodziły przez rozklekotane łożysko , które przedstawiłem w filmiku .
Mechanik , fachowiec zabrał się za robotę . Dwa dni i auto gotowe .
Nie wiem jak tego dokonał ? ! Czy zrzucał całe zawieszenie , czy zrzucał skrzynie ?
Gdzieś na forum czytałem że nie trzeba jej zrzucać , wystarczy podobno odchylić
ale ile w tym prawdy to nie wiem ...
Sprzęgło ładnie chodzi , a do tego znacznie lżej no i wreszcie się nie ślizga !
Muszę się nauczyć od nowa jeździć :-)
Cała wymiana kosztowała mnie 209zł za sprzęgło (mam zniżki) i
250zł robocizny (po znajomości) .
Nie napisze jakiej firmy sprzęgło jest wsadzone bo nie chce robić darmowej reklamy Valeo.
Poniżej oczywiście fotki :
Wszystkie informacje dot. wymiany sprzęgła u mnie na blogu w temacie :
Manual - instrukcja serwisowa do pobrania
Plik - Układ napędowy - rozdział 20A - SPRZĘGŁO
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz