środa, 1 lutego 2017

Odpowietrzenie układu chłodzenia

Jakiś czas temu pojawił się u mnie problem z temperaturą płynu chłodzącego , po podłączeniu do komputera okazało się że temperatura jest  odpowiednia , a nieprawidłowe są tylko wskazania ... nie wiem do dzisiaj czy to prawda ale wyczytałem gdzieś że jedną z przyczyn nieprawidłowych wskazań  może być  zapowietrzony układ chłodzenia .

Odpowietrzenie to sprawa indywidualna , zdobyłem więc wiedze jak to się prawidłowo robi w Loganie i zabrałem  się do roboty . W pierwszej kolejności trzeba się zaopatrzyć w płyn  na dolewkę , a następnie odkręcić korek  ze zbiornika wyrównawczego . Uwaga ! nie należy tego wykonywać przy gorącym płynie ponieważ w układzie panuje większe ciśnienie i odkręcenie może korka może doprowadzić do oparzenia ! Następnie  odkręcić zaworek odpowietrzający na wężu , który zaznaczyłem zdjęciu , znajduje się  mniej / więcej w miejscu , gdzie wskazuje żółta strzałka .


Polecam pod przewód z zaworkiem podłożyć kawałek szmaty ponieważ teraz należy uzupełniać płyn w zbiorniczku do czasu aż zacznie on wyciekać strumieniem z zaworka odpowietrzającego , wtedy zaworek zakręcić .Następnie do zbiornika wyrównawczego dolać płynu po sam korek i zakręcić . Uruchomić silnik i pozostawić go pracujący z prędkością obrotową 2500obr/min ,aż do trzeciego uruchomienia wentylatora , w celu przeprowadzenia procedury odpowietrzenia automatycznego .
Pozostaje już tylko  wyrównać płyn w zbiorniku  wyrównawczym i koniec , ot cała filozofia odpowietrzenia układu chłodzenia . Jeszcze jedna uwaga na zakończenie - nie otwierać zaworu odpowietrzającego przy pracującym silniku ! 



ps. Po odpowietrzeniu nadal miałem nieprawidłowe  wskazania ,ale o tym już w innym poście .

Etykiety

Archiwum bloga