sobota, 23 maja 2020

Białe tarcze w Loganowych zegarach .

Temat pod etykietą ⇒ Zmiana tarcz zegarów .


Efekt jak widać rewelacyjny ! Widziałem  podobne tarcze zegarów  za 110zł . Moje tarcze w zasadzie mnie nic nie kosztowały ponieważ wszystkie potrzebne materiał już miałem . Tarcze znalazłem gdzieś w internecie ale troszkę je przerobiłem i dodałem napis LOGAN . Najpierw napiszę jak wykonać tarcze , a później jak je wymienić .

 
Plik z tarczami do wydruku znajduje się  ⇛ TUTAJ
W pierwszej kolejności należy wydrukować dwa razy zegary .


Zegary na kartce papieru nie są sztywne , a co najgorsze nie są odporne na wilgoć dlatego ja okleiłem je przeźroczystą , bezbarwną folią ochronną z dwóch stron . To jest ta sama folia , którą naklejałem w innym temacie na progi w aucie żeby zabezpieczyć lakier .


Teraz dopiero tak zabezpieczone zegary można wycinać po obrysie wraz z środkowym kółkiem . Wycięte sztuki odłożyć gdzieś na bok, nie będą narazie potrzebne . Z drugiej kartki należy wyciąć cały czarny obszar z kontrolkami .


Do czego to będzie potrzebne ? Chodzi o to żeby czarny obszar nie przepuszczał światła , a kontrolki świeciły tylko w obszarze ikonek . Czarny wydruk nie zatrzyma w 100% światła dlatego należy to od tyłu czymś zakryć. Ja wykorzystałem czarną folię imitującą karbon . Na wycięty czarny element należy od białej strony przykleić taśmę dwustronną  .


Teraz trzeba przykleić to na czarną folię , ale nie bezpośrednio tylko na liner . W ten sposób będzie można z folii wyciąć dokładnie maskowanie czarnego pola i powycinać kontrolki .


Teraz można wszystko wycinać , a później wystarczy tylko odkleić czarną folię i przekleić ją od tyłu na zegary . Ja to przyklejałem "pod światło" żeby  widzieć czy równo wszystko się schodzi . Zegary wydrukowałem  sobie jeszcze raz z pomocniczymi kółeczkami aby ładnie równo nożykiem wyciąć kontrolki  . Za pierwszym razem wyszło brzydko  , teraz jest OK . Nie zrobiłem niestety zdjęcia jak to wygląda od tyłu. Nie wycinałem kontrolek , które u mnie nie działają np. ABS.


Gotowe zegary idą na bok , czas rozebrać licznik z auta .


Rozebrałem co trzeba było żeby wyciągnąć licznik . Z tym zadaniem poradzi sobie nawet największy laik . Sam licznik trzymają tylko cztery wkręty i dwie wtyczki . Nie ma żadnych niespodzianek przy demontowaniu , robota banalnie prosta .


Aby dostać się do tarcz należy rozebrać ramkę , w tym celu odkręcić tylko  pięć wkrętów ( torx  T15 ) zaznaczonych  kółkami na zdjęciu poniżej.


Zdjąć wskazówki przekręcając je przeciwnie do ruchów wskazówek zegara , jednocześnie ciągnąc. Następnie zdjąć oryginalne czarne tarcze i założyć wcześniej przygotowane białe . Niezbędne jest wycięcie środkowej części z ikonami i zamontowanie ich z powrotem . 


Nowe tarcze najlepiej  przykleić taśmą na krawędziach aby się nie przesuwały . Najlepiej zabrać w takim stanie licznik , podłączyć do auta , włączyć kontrolki . Kiedy wszystko będzie się ładnie schodziło , wtedy przymocować tarcze już na gotowo .


Wystarczy już tylko założyć ramkę , wszystko poskładać i cieszyć się nowymi zegarami .
UWAGA : Przy zdejmowaniu wskazówek może wystąpić problem z późniejszym wskazaniem prawidłowych wartości obrotów i prędkości . Ja troszkę namieszałem i jadąc 20km/h miałem wskazanie 130km/h . Na szczęście jestem posiadaczem skanera więc wybrałem sobie odpowiednie parametry i ustawiłem idealnie wskazówki .


Będąc dalej w temacie wskazówek to również uległy one drobnej poprawce . W dzień , na białych tablicach wskazówka zlewała się z tarczami , to samo w ciemności kiedy podświetlona na pomarańczowo wskazówka znalazła się na podświetlonej na pomarańczowo tarczy . Postanowiłem pomalować końcówki wskazówek  .


Zastosowałem Plasti Dip czyli gumę (w sprayu) . Dzięki temu w każdej chwili będę mógł zdjąć czarną powłokę nie naruszając powierzchni wskazówki .

Efekt jest zaskakujący nie tylko w dzień . Świetnie to wygląda po zmroku .


Tak to wyglądało wcześniej




Na zdjęciu kiepsko to wygląda , w rzeczywistości jest super .
Na zakończenie tego tematu chciałem jeszcze napisać że zaskoczony byłem falowaniem obrotów za każdym razem kiedy odpiąłem i ponownie podłączyłem licznik . Nie zaskoczyło mnie wykasowanie zegarka , ale falujące obroty . Dziwne !? Tylko przez pół minuty , potem już norma . Może jakaś adaptacja  czy coś ? Nie wiem .


W moim Loganie ramki zegarów są czarne . Jest to jeden kawałek plastiku , natomiast są liczniki z srebrnymi ramkami i tam jest jeszcze jedna fajna opcja . Ramkę można zdjąć i zainstalować na jej miejsce ramkę z zegarów Dustera .


Wrzucam jeszcze inne tarcze jakie znalazłem w internecie . Na samym dole ciekawe tarcze oraz filmik prezentujący wymianę tych tarcz .









8 komentarzy:

  1. Apropos zegarów, mam pytanie czy po załączeniu zapłonu, kiedy zapalają się wszystkie kontrolki, to czy u Ciebie też zapala się od wspomagania? Ponieważ u mnie nawet po odłączeniu czujnika też się nie zapala i nie wiem czy jest nie aktywna tak jak ta od niezapiętych pasów czy po prostu jest uszkodzona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po włączeniu na pozycję zapłonu nie zapala mi się od wspomagania .

      Usuń
  2. Znalazłem fajną modyfikację wycieraczek, może Cię zainteresuje:
    https://www.youtube.com/watch?v=_fY-UKxYoOE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niby fajne, tylko po co? M.in. wybrałem Logana dlatego, że nie ma tego "ficzuru" i dobrze mi z tym.

      Usuń
    2. Ciekawe,każda modyfikacja godna mojej uwagi chociaż bardziej interesuje mnie ostatnio płynna regulacja częstotliwości pracy wycieraczki. Obecne ustawienie jest beznadziejne . Pierwsza częstotliwość w miarę ale drugi stopień zdecydowanie za szybki . Myślę nad zmianą tego .

      Usuń
  3. Super wyszło :-)
    U mnie w Sandero są oryginalnie całościowo białe tarcze i kontrolki są bardzo słabo widoczne po włączeniu świateł mijania.
    Podobne do Twoich tarczki widziałem w Renault Sandero i zastanawiałem się dlaczego Dacia nie mogła takich dostać ale cóż jak się nie ma co się lubi to się wszystko robi żeby to mieć.
    Pozdrawiam i szerokości.

    OdpowiedzUsuń

Etykiety

Archiwum bloga