poniedziałek, 8 lutego 2021

Sterownik centralnego zamka.

Temat luźniejszy ponieważ kwestia alarmu lub centralnego zamka to chyba sprawa indywidualna.W tym temacie pochwalę się moi nowym nabytkiem do Logana.Niestety ale od dłuższego czasu świrował mi w aucie alarm oraz centralny zamek.Auto zaczęło się same zamykać i nie byłby to jeszcze takie straszne gdyby nie fakt że coś nawaliło i nie dało się otwierać auta pilotem.Wymieniłem baterie ale to nie pomogło ,nadal bez problemu dało się zamknąć ale dopiero po około 30 naciśnięciach pilota auto się otwierało.Normalnie mógłbym otworzyć auto kluczykiem ale wtedy włączył się alarm.Zawsze po zamknięciu drzwi  przy zgaszonym silniku alarm sam się uzbrajał.Ostatecznie zdecydowałem się zlikwidować alarm i pozostawić tylko działający centralny zamek.Niestety przy próbie odpinania wtyczek od centralki nie działy siłowniki w drzwiach ,a jeśli już działały to znowu alarm zablokował układ zapłonowy samochodu.

Po kilku miesiącach borykania się z uciążliwym alarmem postanowiłem zakupić nowy sterownik centralnego zamka.Udało mi się nabyć w dość rozsądnej cenie (40zł) nowy komplet .


UNIWERSALNY STEROWNIK CENTRALNEGO ZAMKA CYKLOP LB402

CERTYFIKAT CE NR. BST1511428390001Y-1EC-1

Uniwersalny, sterownik centralnego zamka CYKLOP LB402 to urządzenie najwyższej jakości. Posiada wbudowane przekaźniki sterujące, które umożliwiają dowolną konfigurację i sterowanie  impulsami +12V, masy, oraz naprzemiennie, pozwalając dopasować się do każdego centralnego zamka. Dodatkowo sterownik CYKLOP LB402 wyposażony jest w wyjście sterujące bagażnikiem.(kanał dodatkowy)

FUNKCJE I MOŻLIWOŚCI STEROWNIKA

  • Dwa przekaźniki do sterowania zamkiem (0,8s lub 3,5s)
  • Wyjście  komfort po zamknięciu auta
  • 2 piloty w komplecie
  • sterowanie kierunkowskazami
  • wyjście kanału dodatkowego (bagażnik)

Trzeba przyznać że w tym zestawie piloty prezentują się bardzo fajnie,a dodatkowym plusem jest trzeci przycisk z klapy bagażnika. Instrukcja jest dość biedna aczkolwiek zawiera najważniejsze informacje.Jeśli ktoś ma odrobinę pojęcia o elektryce to sobie śmiało z tym poradzi . 

Dzieląc się moim doświadczeniem proponuje część połączeń sterownika  wykonać w domu,a dopiero później przygotowaną całość zainstalować w aucie. Ja obie to przygotowałem w ten sposób że wyprowadziłem tylko gotowe kabelki do połączenia czyli dwa z zasilania,dwa do siłowników,dwa do kierunkowskazów i dwa do klapy bagażnika.Zmniejszyłem plątaninę kabli i ryzyko pomyłki podczas podłączania.

 
Tak przygotowany zestaw zabrałem do auta ,wcześniej jeszcze demontując starą centralkę z alarmu.Okazało się że blokada zapłonu była zrealizowana poprzez szeregowe podłączenie immobilizera z centralką więc wystarczyło zlokalizować miejsce gdzie przewód został przecięty.Dodam tylko że każda instalacja alarmowa się różni w związku z tym może to być inaczej połączone np. do przekaźnika pompy paliwa.Szukać w internecie tam wszystko jest opisane.Jeśli chodzi o podłączenie zasilania to tutaj nie ma co kombinować tylko pociągnąć kable prosto z akumulatora.Sterownik posiada bezpiecznik na zasilaniu (+).Następnie dwa białe kabelki  to wyjście na siłowniki zamka.Tutaj też sie namęczyłem aby odszukać odpowiednie kable i ostatecznie podłączyłem to do wtyczki z przycisku zamykania drzwi w aucie.Nie zrobiłem zdjęcia ale okazało się że są to dwa skrajne piny czyli pierwszy i ostatni.Zanim się kabelki zalutuje i zaizoluje warto sprawdzić czy są dobrze podłączone ponieważ jeśli będą odwrotnie wtedy po naciśnięciu przycisku otwierania na pilocie  zamek będzie się zamykał a po naciśnięciu zamykania będzie się otwierać.W takiej sytuacji wystarczy tylko zamienić kabelki. 


 
Kolejna rzecz to podłączenie siłownika z klapy bagażnika.Jak to obecnie u mnie wyglądało można zobaczyć w temacie ⇒ Automatyczne otwieranie bagażnika. Troszkę się musiałem nakombinować ponieważ zależało mi teraz jak i wcześniej aby otwierać klapę z pilota lub z przycisku w aucie.dodatkowo jeszcze w instrukcji znajduje się opis 350mA. Przypuszczam że  to maksymalne obciążenie więc zdecydowałem podłączyć  do tego przekaźnik i dopiero za pomocą przekaźnika sterować siłownikiem klapy.Pozostało mi już tylko podłączyć kierunkowskazy ,które sygnalizują działanie zamka.W tym przypadku nie zdołałem doszukać się w wiązce odpowiednich kabli dlatego zdecydowałem się pociągnąć nowe.Biegun dodatni żarówek kierunkowskazów podłączyłem do sterownika w odpowiednie miejsce.Fajnie że sterownik ma już zainstalowane diody.

O co chodzi z tymi diodami ? Otóż w przypadku braku tych elementów włączenie kierunkowskazu na manetce spowoduje zaświecenie kierunków z obu stron.Dlatego diody puszczają prąd tylko w jednym kierunku ustawione katodą  blokują przedostawaniu się napięcia (+) na drugą stronę.

To już chyba cała filozofia podłączenia sterownika centralnego zamka.Czas pracy około 2 godzin.W związku z tym że musiałem szukać kabli stopień trudności oceniam na 8 w skali od 1 do 10. Sterownik wraz z okablowaniem znajduje sie u mnie pod kierownicą dlatego zdemontowałem fotel dla wygody.W tej cenie efekt jest naprawdę zadowalający zwłaszcza że piloty nie wyglądają odpustowo.

 
Jeszcze na koniec dla zainteresowanych wrzucam opis i schemat połączeń.
 
Kliknij aby powiększyć

11 komentarzy:

Etykiety

Archiwum bloga