Teraz już wszystko wiem i dziele się tymi informacjami .
Taki stan rzeczy to jedno z kilku uszkodzeń powstałych na skutek bliskiego kontaktu z sarną .
Napisałbym jak to teraz załatwiam z ubezpieczeniem zarządcy drogi , ale nie jest to blog o walce z wiatrakami tylko o Loganie , więc podzielę się w tym temacie swoim doświadczeniem przy wymianie lampy. Taki reflektor należy wymienić jak najszybciej bo można stracić dowód rejestracyjny . Szczęście w nieszczęściu dla mnie policjanci okazali się wyrozumiali .
Pierwsza rzecz to zakup lampy. Ja szukałem używek i w większości były uszkodzone , natomiast ta w dobrym stanie bardzo nie odbiegała cenowo od nowej , więc zdecydowałem się właśnie na zakup nowej . Jedna nowa , druga stara ? Jak to będzie wyglądać ?👎 Kupiłem więc komplet 😏
Prawa lampa poklejona taśmą aby się całkiem nie rozsypała.Nowe lampy jeszcze z folią. |
Wrzucę za jakiś czas na bloga aktualizację tematu Polerowanie reflektorów bo zostanie mi jeden do testów . Jeśli zaś , ktoś naprawdę jest fanatykiem Logana i go stać , może sobie zakupić coś takiego :
Przejdę do tematu wymiany reflektora .
W pierwszej kolejności należy zdemontować zderzak , po to aby dostać się do śruby mocującej lampę od dołu i od wewnętrznej strony .U mnie jest to troszkę zmodyfikowane więc wrzucę obrazki z manuala . Tak naprawdę wystarczy tylko odkręcić 4 górne śruby i te z nadkoli. Dolne mogą pozostać ponieważ po odchyleniu zderzaka jest dość miejsca do manewrowania narzędziami.
Kliknij aby powiększyć |
Następnie powyciągać wszystkie wtyczki i gniazda z żarówkami .
Zdjąć gumową osłonę z linki regulacyjnej , a następnie odczepić linkę .
Teraz już tylko nasadką 10 wykręcić wszystkie 3 śruby ⇒.
Niestety u mnie lewa dolna śruba była mocno skorodowana i mimo wcześniejszego potraktowania ją WD40 urwała się główka . Rozwierciłem i zastosowałem śrubkę z nakrętką .
Przy odkręcaniu tej śruby może być problem jeśli nie ma się przedłużki minimum 10 cm.
Przed założeniem nowej lampy można sobie ją już uzupełnić żarówką H4 i kierunkowskazu. Przy czym mocowanie żarówki kierunkowskazu powinno być założone wtyczką na dół . W przeciwnym wypadku będzie się ona opierać o konstrukcję auta uniemożliwiając zamocowanie lampy.
Przed założeniem linki regulacyjnej pamiętać o gumowej osłonie .
Ja miałem nową w komplecie z reflektorem .
Następnie umieścić żarówki na swoich miejscach jeśli nie zrobiło się tego wcześniej , powpinać wtyczki , nałożyć gumową osłonę regulatora i sprawdzić działanie lampy .
Z pierwszą lampą bawiłem się dużo ponad godzinę też z tego powodu że doszedł czas demontowania zderzaka . Z druga poszło już znacznie łatwiej i szybciej .
Dodam jeszcze że akumulator z prawej strony w niczym nie przeszkadza . Dojście do żarówek i wtyczek jest tak samo bezproblemowe z prawej jak i z lewej strony . Już teraz widać znaczną różnice między starą , a nową lampą . Strasznie by to wyglądało po wymianie na nową tylko tej jednej , uszkodzonej. Jak już wspominałem druga strona poszła znacznie szybciej i efekt jest bardzo zadowalający . Teraz tylko poskładać to wszystko i wyregulować lampy .
Myślałem że jest tylko jedna regulacja pionowa ,a okazuje się że jest też pozioma .
Regulacja pionowa w miejscu oznaczonym [1] za pomocą imbusa 6.
Regulacja pozioma [2]. Ten element ma gwint .Wkręcając go popycha się tylko zewnętrzną stronę odbłyśnika do przodu na skutek czego promień świeci bliżej środka pojazdu. Wykręcając go światło zaczyna świecić ku zewnętrznej stronie .
Ja sobie wyregulowałem ale i tak za niedługo na przeglądzie zostanie to poprawione.
Teraz Logan wygląda zupełnie inaczej . Jeszcze tylko maska , zderzak i Logan będzie jak z salonu . Planuje jeszcze zrobić testy na prawej nieuszkodzonej lampie , które będą polegały na próbach maksymalnego doprowadzenia go do stanu nowości. Będzie to opisane w temacie o polerowaniu reflektorów .
Manual (Manual do pobrania) :
Plik ➼ Osprzęt elektryczny 2.pdf
Temat ➼ Reflektory przednie
Rozdział ➼ 80B
Na zakończenie rzucam jeszcze kilka zdjęć ...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz