Kolejny temat to czujnik cofania żeby nie powiedzieć parkowania , bo chyba nie zawsze się cofa tylko z zamiarem parkowania ? Pierwsza rzecz to zakup zestawu, ja kupiłem jeden z tańszych na próbę , a działa mi do dzisiaj bez żadnego problemu wiec po co przepłacać i kupować markowy identycznie wyglądający i działający , za znacznie większe pieniądze ?
Oglądałem kilka zestawów i widzę że w każdym jest frez do wykonania otworu na czujniki .Standardowy zestaw składa sie z 4 czujników , centralki i wskaźnika optyczno-akustycznego no i oczywiście kompletu ,kabli ... Opis zakładania czujnika u mnie zacznę od tyłu czyli od samych czujników , a w tym temacie najbardziej istotna jest chyba wysokość ich położenia . Optymalna wysokość czujników opisana jest w instrukcji i radze się tego trzymać przy czym jednak lepiej w miarę możliwości ustawić ich pozycje na max. określonej wysokości . Ja ustawiłem niżej i teraz efekt jest taki że zaczyna mi szybko wykrywać krawężnik jako przeszkodę .
Do zaznaczenia miejsc gdzie będzie frezowany otwór najlepiej użyć taśmy malarskiej przyklejonej do zderzaka i tam sobie po niej mazać :) Otwory szybko i bez najmniejszego problemu można nawet wkrętarką wykonać , a czujniki pasują idealnie.Kable z czujników są dość długie i bez problemu starczają na przeciągnięcie je do bagażnika bo tam trafi centralka , jest to najbardziej optymalne i chyba jedyne rozwiązanie . W kwestii czujników i kabli to wszystko , nie ma tu żadnej filozofii tak samo jak nie ma żadnego problemu z centralką bo to jest tylko kwestia przymocowania jej w bagażniku na wkrętach lub na taśmie dwustronnej oryginalnie założonej . Do zamocowanej centralki pociągnąć i podłączyć kable z czujników w miejsca opisane w instrukcji lub na samej centralce tj. czujnik nr.1 do gniazda 1 , czujnik 2 do gniazda 2 itd... cztery wtyczki sa takie same i trzeba odpowiednio je połączyć aby lewy czujnik na wyświetlaczu wskazywał lewą pozycje , a nie prawą ! Na końcu przejdę do zasilania i automatycznego włączenia na biegu wstecznym .
Wskaźnik , czyli oparte na diodowym określeniu kierunku wskazanie strony prawej i lewej oraz cyfrowym określeniu odległości od przeszkody , a do tego jeszcze akustyczna informacja w postaci dźwięku "bip" różnej częstotliwości , zależnej od odległości .Teraz z doświadczenia mogę powiedzieć że ustawienie wyświetlacza nie ma większego wpływy na jego funkcjonalność .
Na początku widziałem u kolegi wyświetlacz zaraz nad zegarami ale wstępnie uznałem że bez sensu i lepiej będzie jak ja założę sobie zaraz nad lusterkiem wstecznym i tez tak zrobiłem co widać na foto .Po ponad rocznym używaniu czujników stwierdzam że na palcach jednej ręki mogę policzyć ile razy spojrzałem na wskazania wyświetlacza ! Zawsze , ale to zawsze spoglądałem tylko w lusterka boczne lub w tylą Szybę ,a sugerowałem sie jedynie akustyczną informacją z czujnika cofania Odległość czasowa jest 3 stopniowa , w sensie takim że są różne odstępy między czasowe "bip" ,a "bip" i kiedy słyszałem już juz szybkie bi bi bi bi bi to już wiedziałem że do przeszkody jest około 30cm i na tym zawsze mogłem polegać , nigdy mnie nie zawiodło ! Muszę sie jeszcze zapytać kuzyna jak sprawdza się u niego wskaźnik umieszczony na środku tylnej szyby !
Ostatnia rzecz w tym temacie to zadziałanie czujnika tylko w trakcie cofania .Wydawać się może że bedzie z tym problem , a tu niespodzianka bo zadziałanie tylko po wrzuceniu biegu wstecznego łatwo zrealizować , wystarczy po prostu zasilanie centralki podłączyć do zasilania białego,tylnego światła cofania w Loganie .
Po wrzuceniu biegu wstecznego pojawi się napięcie z tyłu na żarówce jednocześnie pojawi się więc zasilanie na centralce . Nie bawiąc się w szukanie kabli , podłączyłem , a w zasadzie przylutowałem dwa kabelki do listwy połączeniowej żarówek z tylnego światła, w miejscu zaznaczonym na zdjęciu.
Wszystko w tym temacie , czujnik działa dobrze do dzisiaj.... tylko się cieszyć że poszło parę groszy na fajny bajer , a nie na podwyżkę ubezpieczenia OC z tytułu stłuczki na parkingu :)
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Etykiety
- A B C Dacia Logan...
- Akumulator w Loganie
- AliExpress
- Amortyzator - wymiana łożyska
- Aplikacja - program LoganLog
- Automat do DRL
- Automatyczne otwieranie bagażnika.
- Automatyczne światła
- Bagażnik dachowy
- Bezpieczniki
- Bonus - Śledzie z szafranem
- Breloczek - LOGAN
- Cewka wysokiego napięcia
- Check Engine w Loganie
- Czujnik cofania ( parkowania ) .
- Czujnik położenia wału korbowego
- Czujnik temperatury płynu vs wskazania
- Drobne prace blacharskie
- Drobne usterki w Loganie
- Emulator sondy lambda
- Filtr powietrza - wymiana
- Filtr powietrza nawiewu
- Filtry w instalacji LPG - wymiana
- Funkcja odprowadzania światłami
- Galeria - Logan w krzywym zwierciadle
- Galeria - Loganowa galeria
- Galeria - mój Logan
- Gałka zmiany biegów +mieszek
- Hamulce - bębnowe ( tył )
- Hamulce - czujnik klocków
- Hamulce - klocki
- Hamulce - kontrolka hamulca ręcznego
- Hamulce - Płyn hamulcowy - wymiana
- Hamulce - tarcze
- Instrukcja obsługi
- Kable wysokiego napięcia
- Klamka zewnętrzna
- Klapa bagażnika
- Koła - felgi i opony
- Koło zapasowe
- Kompresja silnika - pomiar ciśnienia sprężania.
- Końcówka drążka kierowniczego - wymiana
- Korozja w Loganie
- Kręci ale nie odpala
- Kręci ale nie odpala - brak iskry
- Kręci ale nie odpala - brak paliwa
- Kręci ale nie odpala - brak powietrza
- Likwidacja szkód po kolizji
- Loganowe koszulki - wzory
- Łożysko koła tył - wymiana
- Manual - schematy elektryki
- Manual do pobrania
- Mój Logan
- Nagrzewnica - sekcja zwłok
- Nagrzewnica - wymiana.
- Narzędzia : klucz dynamometryczny
- Narzędzia : miernik ciśnienia sprężania
- Narzędzia : Prasa hydrauliczna 5T - Cz.1
- Narzędzia : Prasa hydrauliczna 5T - Cz.2
- Narzędzia : Skaner OBD
- Narzędzia : stetoskop
- Narzędzia : tester akumulatora
- Narzędzia : Tester WN
- Narzędzia : ustawianie zbieżności
- Oddam sprzedam
- Odkurzacz i gniazdo zapalniczki
- Odpowietrzenie układu chłodzenia
- Ogranicznik drzwi
- Oklejanie słupków drzwi .
- Oświetlenie Logana
- Owiewki
- Parownik LPG
- Pasek klinowy
- Pasy na boki auta
- Pliki DXF do pobrania
- Podgrzewanie lusterek
- Podłączenie auta do komputera
- Podłączenie komputera do LPG
- Podłokietnik uniwersalny
- Podsumowanie roku
- Podświetlenie regulacji nawiewu
- Poduszka pasażera w Loganie - zaślepka poduszki
- Polerowanie reflektorów
- Pompa wspomagania
- Pompa wspomagania - regeneracja
- Pranie foteli i kanapy
- Radio w Loganie
- Reflektor - dokładny opis
- Reflektor - wymiana
- Regulacja instalacji LPG
- Regulacja luzów zaworowych
- Regulacja zaworów - wstęp
- Rozrząd w Loganie
- Rura wydechowa - naprawa / wymiana
- Schowek - poprawa estetyki
- Silnik krokowy
- Sonda Lambda
- Spryskiwacze szyb
- Sprzęgło - przed i po wymianie.
- Stabilizator - wymiana poduszki i łącznika
- Sterownik centralnego zamka.
- Strona główna.
- Szyba czołowa
- Świat Logana
- Światła do jazdy dziennej
- Światła DRL Infinity mirror
- Termometr samochodowy
- Termostat - diagnostyka
- Termostat - wymiana / naprawa
- Uszczelka pokrywy zaworów - wymiana
- Wideorejestrator w Loganie
- Wyciąganie wgnieceń
- Wyciek z układu chłodzenia
- Wycieraczki
- Wygłuszenie hałasu
- Wymiana oleju silnikowego
- Wymiana oleju w skrzyni biegów
- Wymiana świec
- Wymiana wahacza
- Zmiana tarcz zegarów
Czujnik cofania i parkowania to rewelacyjna rzecz, szczególnie w zatłoczonych miastach :)
OdpowiedzUsuńTechnika automatyzacji nie może już istnieć bez czujników optoelektronicznych służących jako „sztuczne oko”. Stosowane są wszędzie tam, gdzie trzeba bezpiecznie i bezdotykowo rozpoznać dokładną pozycję przedmiotów. Ze swojej strony polecam w szczególności Czujniki optyczne z oferty Gigaom.
OdpowiedzUsuńFajnie opisany temat
OdpowiedzUsuńwiele ciekawych treści tutaj.
OdpowiedzUsuńBardzo pomocny wpis
OdpowiedzUsuńWłaściwie zamontowane faktycznie są bardzo praktycznym rozwiązaniem.
OdpowiedzUsuńTakie rozwiązania technologiczne są rewelacyjne.
OdpowiedzUsuń