Dacia Logan Steppe
Na salonie genewskim wzbudził duże zainteresowanie. Kolejna wersja nadwoziowa Logana ma być dużym samochodem za niewielkie pieniądze.
Filozofia ta doskonale sprawdziła się w przypadu sedana i jest wielce prawdopodobne, że podobny los spotka kombi. Logan Steppe to jeszcze koncept, ale pozwala przewidzieć,czego możemy spodziewać się po wersji produkcyjnej.Luc Alexandre Menard, dyrektor zarządzający Dacii, nie ukrywa, że poszerzenie oferty modelowej jest naturalnym etapem rozwoju i ekspansji firmy. Rekreacyjny charakterLogan Steppe zaprojektowany został przez specjalistów z Renault Design.
Źródłem ich inspiracji były sporty zimowe, dlatego też auto ma typowo rekreacyjny charakter i wyposażenie. Przy długości 4,47 m i wysokości 1,78 m wyróżnia się powiększonym prześwitem, 17-calowymi felgami, dużymi zderzakami i nadkolami z tworzywa sztucznego oraz funkcjonalnym bagażnikiem przeznaczonym do przewożenia nart i innego sprzętu sportowego. Ma też dodatkowe osłony pod silnikiem przydatne w trakcie jazdy w terenie (Dacia nie wyklucza wersji z napędem 4x4). Przód z charakterystyczną atrapą pozwala na łatwą
identyfikację modelu jako członka rodziny Logana. Z tyłu uwagę zwracają światła umieszczone w bocznych słupkach i podwójne drzwi otwierane na boki. Nie wiadomo jeszcze, czy to rozwiązanie utrzyma się w modelu seryjnym. Wnętrze konceptu imponuje przestronnością. Swobodnie pomieści 5 pasażerów. W przyszłości nie wyklucza się również odmiany 7-osobowej. Dzięki możliwościskładania oparcia tylnej kanapy (dzielona w stosunku 60:40)
auto oferuje przestrzeń ładunkową z płaską podłogą, o maksymalnej pojemność sięgającej nawet 1700 l. Rozrywka i wygodaStylistyka kabiny i wyposażenie są typowe dla aut studyjnych. Nowoczesna technika miesza się tu z wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi z aluminium, jasnej skóry i plastiku. Deska rozdzielcza ma dość prosty, techniczny styl z okrągłymi tarczami zegarów i wlotów wentylacyjnych.Dodatki chromowane. Rozrywkę na pokładzie zapewni odtwarzacz płyt CD i MP3, a pasażerowie tylnej kanapy mogą podczas jazdy oglądać filmy DVD na dwóch kolorowych ekranach zainstalowanych w zagłówkach przednich foteli. Dodatkowy monitor i odtwarzacz wideo umieszczono w drzwiach bagażnika - ma dostarczać rozrywki np. podczas postoju. Narciarzom do gustu przypadną specjalne, podgrzewane uchwyty w bagażniku umożliwiające szybkie wysuszenie butów lub rękawic po całodziennym szusowaniu na stoku.Z uwagi na koszty większość z zastosowanych tu rozwiązań raczej nie znajdzie się w wersji produkcyjnej. Logan kombi ma być przecież tanim samochodem. Co przejmie z konceptu Steppe, przekonamy się już pod koniec tego roku.
Źródłem ich inspiracji były sporty zimowe, dlatego też auto ma typowo rekreacyjny charakter i wyposażenie. Przy długości 4,47 m i wysokości 1,78 m wyróżnia się powiększonym prześwitem, 17-calowymi felgami, dużymi zderzakami i nadkolami z tworzywa sztucznego oraz funkcjonalnym bagażnikiem przeznaczonym do przewożenia nart i innego sprzętu sportowego. Ma też dodatkowe osłony pod silnikiem przydatne w trakcie jazdy w terenie (Dacia nie wyklucza wersji z napędem 4x4). Przód z charakterystyczną atrapą pozwala na łatwą
identyfikację modelu jako członka rodziny Logana. Z tyłu uwagę zwracają światła umieszczone w bocznych słupkach i podwójne drzwi otwierane na boki. Nie wiadomo jeszcze, czy to rozwiązanie utrzyma się w modelu seryjnym. Wnętrze konceptu imponuje przestronnością. Swobodnie pomieści 5 pasażerów. W przyszłości nie wyklucza się również odmiany 7-osobowej. Dzięki możliwościskładania oparcia tylnej kanapy (dzielona w stosunku 60:40)
auto oferuje przestrzeń ładunkową z płaską podłogą, o maksymalnej pojemność sięgającej nawet 1700 l. Rozrywka i wygodaStylistyka kabiny i wyposażenie są typowe dla aut studyjnych. Nowoczesna technika miesza się tu z wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi z aluminium, jasnej skóry i plastiku. Deska rozdzielcza ma dość prosty, techniczny styl z okrągłymi tarczami zegarów i wlotów wentylacyjnych.Dodatki chromowane. Rozrywkę na pokładzie zapewni odtwarzacz płyt CD i MP3, a pasażerowie tylnej kanapy mogą podczas jazdy oglądać filmy DVD na dwóch kolorowych ekranach zainstalowanych w zagłówkach przednich foteli. Dodatkowy monitor i odtwarzacz wideo umieszczono w drzwiach bagażnika - ma dostarczać rozrywki np. podczas postoju. Narciarzom do gustu przypadną specjalne, podgrzewane uchwyty w bagażniku umożliwiające szybkie wysuszenie butów lub rękawic po całodziennym szusowaniu na stoku.Z uwagi na koszty większość z zastosowanych tu rozwiązań raczej nie znajdzie się w wersji produkcyjnej. Logan kombi ma być przecież tanim samochodem. Co przejmie z konceptu Steppe, przekonamy się już pod koniec tego roku.
Dacia Logan w wersji premium
Dacia sama siebie przedstawia jako producenta samochodów mało skomplikowanych, ale za to przystępnych cenowo. Logan nie jest tutaj wyjątkiem. Jeśli jednak zastanawiacie się, jak mógłby wyglądać model premium Dacii, spieszę z pomocą.
Dacia Logan to prosty i niedrogi samochód, który nie potrzebuje zbędnych gadżetów czy dodatków. Dzięki temu można uzyskać cenę, która nie przyprawi o ból głowy. W polskich salonach Logan jest dostępny w cenie rozpoczynającej się od 29.900 zł. Dacia nie ma w planach produkcji modeli premium, a przynajmniej o takich nie słyszałem, ale to nie znaczy, że nie możemy zastanawiać się co by było, gdyby… Właściwie już nie musimy sobie nawet tego wyobrażać, ponieważ zrobił to za nas Lauren Schmidt, który wykonał wizualizację takiego modelu.
Kliknij aby powiększyć |
Kliknij aby powiększyć |
Co potrzeba, by Logan był bardziej prestiżowy? Samochód, który widzimy na zdjęciach przeszedł kilka poprawek obejmujących wymianę reflektorów, dodanie ozdobnych listw i obniżenie zawieszenia. Oczywiście wszystko na ekranie komputera. Samochód może pochwalić się też zestawem dużych atrakcyjnie wyglądających felg. Gdy przesuniemy się w kierunku tylnej części samochodu, dostrzeżemy dwie końcówki układu wydechowego oraz listwę świetlną łączącą dwa tylne reflektory.
Jak na premium przystało, także wnętrze musiało
przejść gruntowną przemianę. Samochód otrzymał kilka elementów z
Mercedesa Klasy A i bardziej eleganckie materiały wykończeniowe takie
jak skóra czy drewno. Pionowy ekran systemu multimedialnego został
przeniesiony z nowych modeli Renault, a o nagłośnienie dba system
Burmester. Ciekawe ile kosztowałaby taka wersja Logana ;-) Co sądzicie?
Logan Coupe
Czy Dacia wyprodukuje Logana Coupe?
Rumuński producent zaistniał już w najważniejszych segmentach
samochodów, ale nie pokusił się jeszcze o auta z pazurem. Chociaż Dacia
raczej nie kojarzy się ze sportem, w przyszłości może się to zmienić.Nie mam żadnych potwierdzonych informacji na ten temat, ale
niezależni styliści i graficy już działają, by przerobić Logana w
bardziej przystępne sportowe ciacho. Efekty prac możecie zobaczyć
poniżej.Na pierwszy rzut oka widzimy brak tylnych drzwi, co bardzo
zdynamizowało sylwetkę tego budżetowego kompaktu. Dodatkowo wizualizacje
pokazują zwiększone zderzaki oraz nadkola.
Wygląd to jedno, ale co z silnikiem? Renault ma w swoim zanadrzu kilka ciekawych jednostek, więc pod maskę Logana Coupe mogłaby trafić choćby uturbiona 1,6 litra o mocy 200 KM, która montowana jest teraz w Clio RS. Czy kiedyś doczekamy takiego auta? Kto wie, w końcu Dacia powoli wypełnia luki w gamie.
Electric Dacia Logan
uruchomiona pod logiem Mahindra w Indiach .
Dacia
nie jest jeszcze gotowa do produkcji samochodu elektrycznego ze względu
na wysokie koszty w stosunku do cen, które klienci marki są gotowi
zapłacić, ale wersja Logana z napędem elektrycznym została uruchomiona w
wersji seryjnej w Indiach. Model nosi nazwę Mahidra e-Verito i jest
budowany przez indyjską firmę opartą na Logan 1, którego licencję
posiada od czasu partnerstwa z Renault na rynku indyjskim. Wybór został
dokonany w oparciu o niską cenę modelu rumuńskiego, co pozwoliło na
rozwój pojazdu po cenie znacznie niższej niż cena konkurencji: tylko 13
000 euro. Oczywiście, będąc pierwszym pokoleniem, ale także Indiami,
gdzie zasady bezpieczeństwa są słabe, e-Verito ma bardzo mało sprzętu w
podstawowym sprzęcie, brakuje mu poduszek powietrznych, ABS, ESP, radia,
centralnego zamka.
Jednak niektóre z tych urządzeń można zamówić w najlepszych wersjach.Zamiast tego samochód jest elektryczny i przynosi oszczędności właścicielowi. Układ napędowy składa się z 72-woltowego silnika o mocy 30,5 kW, maksymalnego momentu obrotowego 91 Nm, zasilanego z akumulatora 17 kWh, który można ładować ze standardowego gniazda zasilania o mocy 2 kW w ciągu 8 godzin i 45 minut, lub wylot 10 kW w ciągu jednej godziny i 45 minut.Zasięg akumulatora w tym samochodzie, który waży 1,7 tony, wynosi około 110 km w idealnych warunkach, a maksymalna prędkość może osiągnąć 86 km / h.
Logan z Mahindra otrzymał także wersję hatchback, przeprojektowaną w swoim stylu.
Jednak niektóre z tych urządzeń można zamówić w najlepszych wersjach.Zamiast tego samochód jest elektryczny i przynosi oszczędności właścicielowi. Układ napędowy składa się z 72-woltowego silnika o mocy 30,5 kW, maksymalnego momentu obrotowego 91 Nm, zasilanego z akumulatora 17 kWh, który można ładować ze standardowego gniazda zasilania o mocy 2 kW w ciągu 8 godzin i 45 minut, lub wylot 10 kW w ciągu jednej godziny i 45 minut.Zasięg akumulatora w tym samochodzie, który waży 1,7 tony, wynosi około 110 km w idealnych warunkach, a maksymalna prędkość może osiągnąć 86 km / h.
Logan z Mahindra otrzymał także wersję hatchback, przeprojektowaną w swoim stylu.
Logan Cross
Wariant
Cross ma bardziej wytrzymałą konstrukcję zderzaka, faux płozy i
dodatkową okładzinę nadwozia. Usuwa chromowane dodatki w dolnym
zderzaku, ale zachowuje standardowe 15-calowe obręcze ze stopów lekkich z
podwójnymi ramionami. Może mieć całkowicie czarne wnętrze i wszystkie
zaawansowane funkcje sedana, w tym automatyczną klimatyzację,
podgrzewane przednie fotele, ekran dotykowy z systemem nawigacji,
tempomat i wiele innych. Renault Logan oferuje prześwit o szerokości 155
mm, a krzyż może stać wyżej, aby pokonać zrujnowane drogi i głębokie
dziury. Aby poradzić sobie z wyższym nawijakiem ze zwiększonej
wysokości, może on mieć większy stabilizator. Renault oferuje
standardowy wariant z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra w
trzech różnych wersjach: 82 PS / 134 Nm, 102 PS / 145 Nm i 113 KM / 152
Nm. 5-biegowa manualna i 4-biegowa automatyczna to wybór skrzyni biegów.
Opcje zaplanowane dla wariantu Cross są obecnie zagadką.Ostatnie doniesienia mówią, że wariant Logan Cross jest w przygotowaniu na rynek rosyjski.
Logan Stepway.
Renault Rosja ogłosiła crossover Renault Logan Stepway, oprócz zaktualizowanego Sandero Stepway i Dokker Stepway. Wprowadzenie Stepu Logana potwierdza wiele raportów, które stwierdzały, że Renault będzie eksperymentować z tym stylem.
Renault Logan Stepway napędzany jest 1,6-litrowym silnikiem benzynowym dostępnym w trzech stanach, a także w wersjach CVT i 5-MT.Model Renault Logan Stepway ma czarną kratkę chłodnicy z chromowanymi podszewkami, elementy odblaskowe do obudów świateł przeciwmgielnych, światła do jazdy dziennej LED, okładzinę nadwozia 360 stopni i podniesiony prześwit 195 mm (standard Logan oferuje prześwit o prześwicie 155 mm). Wewnątrz wszystkie modele Stepway są wyposażone w nową kierownicę o ulepszonej ergonomii i nowy system multimedialny MediaNav 4.0 z obsługą Androida Auto i Apple CarPlay.W zależności od wariantu, Renault Logan Stepway i Sandero Stepway będą również oferować system zdalnego uruchamiania, opracowany specjalnie dla Rosji, który pozwala rozgrzać silnik i kabinę przed rozpoczęciem podróży, podgrzewaną przednią szybę, podgrzewane przednie siedzenia i ORVM i tylne czujniki parkowania.Na froncie mechanizmu napędowego Renault Logan Stepway napędzany jest 1,6-litrowym silnikiem benzynowym dostępnym w trzech różnych wersjach: 82 PS / 134 Nm, 102 PS / 145 Nm i 113 PS / 152 Nm. Renault zaoferuje opcję X-Tronic CVT na poziomie 113 PS, podczas gdy inne warianty uzyskają 5-biegową manualną skrzynię biegów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz