Moja akurat jeździ na instalacji Elpigaz Vela . Stwierdziłem ostatnio że parownik ma jakieś nieszczelności i nadaje się do wymiany lub regeneracji . Podobno parownik ma wytrzymać 100tys km , a mój już przelatał 150 tys km więc miał prawo . Nie o tym chciałem pisać ...
Otóż szukając nowego parownika natrafiłem w pewnym portalu aukcyjnym na różnego rodzaju kable do instalacji LPG. Nie ma tam chyba takiej instalacji, do której nie dostało by się tam kabla . Nie byłbym sobą jeśli bym przeszedł obok tego obojętnie , dlatego zakupiłem sobie.
Ważne przed zakupem aby dobrać kabel z odpowiednią wtyczka . Ja miałem mały problem bo Elpigaz miał dwa rodzaje wtyczek i z tego co pamiętam w obu przypadkach dedykowany był między innymi do Stelli , a nigdzie do Veli . Po konsultacjach zdecydowałem się , z tego co widać , na odpowiedni .
Wtyczka to nie wszystko. Jeśli chodzi o oprogramowanie to przeważnie jest darmowe na stronie producenta . Moje oprogramowanie również jest na stronie producenta instalacji ale jeśli nie chce się komuś szukać może sobie wejść na stronkę http://ccy.pl i tam w dziale [POBIERANIE] znajdzie sterowniki , aplikacje i dokumentacje . Polecam !
Narobiłem się przy aucie dość dużo ale jeszcze nigdy nie poszło tak bezproblemowo jak teraz przy podłączaniu się do instalacji LPG . Zainstalowałem oprogramowanie , podłączyłem laptopa , przekręciłem kluczyk i już wszystkie dane pokazały się w programie. Naprawdę jestem zaskoczony że tak łatwo poszło . Pamiętam ile się nakombinowałem i ile podejść robiłem żeby podłączyć laptopa do ECU .
Tak wygląda ekran startowy. Opcji w przypadku mojej instalacji Vela jest na prawdę bardzo dużo . Wymienię najciekawsze - lista błędów , 4 metody auto kalibracji , temperatura przełączenia , dotrysk benzyny przy określonej liczbie obrotów , ustawienia czujnika ilości gazu itd...
Dzisiaj dopiero podłączyłem pierwszy raz i już odczytałem błąd - Instalacja nieszczelna-wyciek gazu. Ten błąd tyczy się pewnie parownika , przez który trafiłem na ten kabel . Na szczęście gaz nie uchodzi kiedy auto stoi ponieważ zamknięty jest elektrozawór przy butli .
Kolejna rzecz jaką sobie aktywowałem to awaryjne odpalenie auta od razu na gazie .
Może się to przydać jeśli kiedyś auto nie będzie chciało odpalić , wtedy spróbuje odpalić od razu na gazie. Jeśli odpali można już wykluczyć układ zapłonowy i dolot powietrza .
Normalnie nie zaleca się startować od razu na gazie bo można sobie narobić problemów , ale jeśli już faktycznie jest to niezbędne wtedy należy odczekać przed jazdą do osiągnięcia odpowiedniej temperatury .
Poczytam sobie instrukcje , która również jest dostępna na stronie producenta i się troszkę pobawię kalibracją . Podzielę się informacjami kiedy do czegoś fajnego dojdę .
Póki co interesuje mnie najbardziej kalibracja i mapa . Teraz już bez płacenia gazownikowi poradzę sobie z wymianą parownika i jego regulacją . Wcześniej przez 150 tys. km nie miałem nawet najmniejszego problemu jedząc na gazie . Trzeba pamiętać o regularnych wymianach filtrów fazy lotnej i ciekłej oraz regulacji zaworów .
Na zakończenie kilka linków :
Regulacja Luzów zaworowych
Filtry w instalacji LPG- wymiana
Allegro z kablami nie tylko do LPG
Interfesy diagnostyczne
Programy , sterowniki , dokumentacje
Polecam www.ccy.com.pl
Tu muszę podziękować i przyznać że potraktowali mnie z dużą
cierpliwością i bardzo profesjonalnie !
Poniżej wrzucam kilka wybranych screenów i zdjęć .
Na większości zdjęć jeszcze na benzynie ponieważ był zimny silnik .
Regulacja instalacji LPG
Parownik LPG -wymiana czy regeneracja ?
Rodzaje złącz
Kliknij aby powiększyć |
ZŁĄCZE NUMER 1
- 4GAS 4GAS II MINI
- AC STAG 100
- AEB AEB175 / ELPIGAS / MILLENIUM
- AGSIROCCO / CZECH / RAZMUS
- AGIS OBD-CAN / MINI
- BIGAS SGIS N / ELC '92 / ELC PEGASO
- CARGAS SOLARIS
- D.T. GAS DATEC BASIC / DATEC SUPER / GAS-TECH
- DIAGTRONIC V10 OLD
- EUROPEGAS OSCAR N / OSCAR N SAS / OSCAR N MINI
- EMER EMER
- ELPIGAZ LEONARDO / MILENIUM / NICOLAUS/2004 / STELLA/ELIZA / VOILA PLUS
- EMMEGAS ICS-03
- ESGI ESGI
- IC IC
- ISU MOD.6
- KME (przed kwietniem 2009) AKME / BINGO / BINGO M / BINGO S / DIEGO / DIEGO G3
- LANDI RENZO LAMBDA CONTROL A/1-V05-ER
- LECHO AGNES / MAXI-LAMBDA / SEC / MINISEC / SEQUEL / DREAM XXI N / V-MAX
- LO.GAS FLASH MACH PRO
- PROTEC DIGITAL ORION
- ROMANO RIS
- TAMONA PROGAS / PROGAS-P / TGSTREAM / TGSTREAM-P / TGSTREAM-PM
- TARTARINI SEQUENTIAL (BLACK ECU)
- UNIGAS ISU
- ULTRA-GAS ULTRA-GAS OLD
- VERSUS VERSUS
- V-TEC V-TEC
- ZAVOLI ALISEI / REGAL
ZŁĄCZE NUMER 2
- JUNIOR LAMBDA JUNIOR LAMBDA CONTROL
- TARTARINI ETAGAS / SFI / TEC97 / TEC99PRO
ZŁĄCZE NUMER 3
- A-MAX KING
- AEB KING i inne nowe modele
- ELPIGAZ STELLA POLARE / MARIS / EOBD / VELA
- IC 4GAS II
- LANDI-RENZO IGSYSTEM / LCS-2 / LCSA1-05 / LCSE / OMEGAS / LCS04
- ULTRAGAS MINT-XI UltraGAS
- ROMANO RIS N
- TARTARINI EVO 1
- VOGEL VGI
ZŁĄCZE NUMER 4
- AG JZ-2005 Zenit/ JZ-2009 Zenit / COMPACT / SIROCCO NEW
- AUTOGAS ITALIA EASY JET / EASY DREAM / POWER JET
- AUTRONIC MISTRAL
- BAYKAN BAYKAN
- CARGAS BARDOLINI NEW
- EASY GAS D07 CHINA
- EMMEGAS ECU 07
- EMMER FRANK AUTRONIC
- FEMA SGI
- JX GAS Jie Xing GAS
- MIM GAS FERONI / TORELLI
- MOTOR GAS SIS
- NIGS ZANARDI
- POLIAUTO SEQUENTAL
- TOMASETTO TOMASETTO
- ZENITPRO
ZŁĄCZE NUMER 5
- LANDI LES 98 / LES 98A / LES01 / LIS
ZŁĄCZE NUMER 6
- BRC JUST JUNIOR
ZŁĄCZE NUMER 7
- 4GAS 4GAS
- AC STAG 200 / STAG 300 / STAG 400 / STAG PLUS / STAG PREMIUM / STAG 4 / STAG ISA2 / STAG DPI / STAG GO FAST / STAG Q-BOX / STAG Q-MAX / STAG Q-NEXT
- AGIS ML210 / P13
- ATIKER FAST / MULTI FAST / SAFE FAST
- CARGAS SOLARIS
- DIGITRONIC DGI / EASY FAST
- ESGI ESGI 2
- EUROPEGAS VECTOR 4/6/8
- KME (po kwietniu 2009) AKME / BINGO / BINGO M / BINGO S / DIEGO / DIEGO G3 / NEVO
- LOVATO FAST / SMART / EASY
- LPGTECH wszystkie modele sterowników tej marki
- LOGOGAS LOGOGAS
- LS NEXT
- MILANO MILANO
- OPTIMA ECO-TEC / PRO-TEC 6 / OPTIMA 1.03
- TAMONA TGSTREAM NEW
- VECTOR VECTOR
ZŁĄCZE NUMER 8
- AC STAG 50
- AUTOGAS ITALIA LGC-700
- AUTRONIC AL-700 / AL-700 / A-MON
- LO.GAS FLASH-PRO / MACH-PRO
ZŁĄCZE NUMER 9
- LOVATO LOV-ECO / LOV-ECO PRO
ZŁĄCZE NUMER 10
- EUROPEGAS OSCAR / OSCAR-N / VICTOR
ZŁĄCZE NUMER 11
- BRC JUST / JUST HEAVY / FLY
ZŁĄCZE NUMER 12
- STEFANELL SIS
Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuńWitam mam taką sama wtyczkę można wiedzieć który to numer przewodu ??
OdpowiedzUsuńTen wpis jest bardzo interesujący
OdpowiedzUsuńBardzo fajny tekst. Super to czytać
OdpowiedzUsuń