sobota, 30 marca 2019

Reflektor - wymiana

Temat może jest banalny aczkolwiek nigdzie nie znalazłem konkretniej informacji odnośnie wymiany lampy . Głownie interesowało mnie czy da się to wymienić bez zrzucania zderzaka , ile jest miejsc mocowania lampy , a najbardziej mnie zastanawiało jak jest mocowana linka do regulacji pionowej oraz czy przy kolizji nie przesunęły się miejsca mocowania lampy.
Teraz już wszystko wiem  i dziele się tymi informacjami .

Taki stan rzeczy to jedno z kilku uszkodzeń powstałych na skutek bliskiego kontaktu z sarną .
Napisałbym jak to teraz załatwiam z ubezpieczeniem zarządcy drogi , ale nie jest to blog o walce z wiatrakami tylko o Loganie , więc podzielę się w tym temacie swoim doświadczeniem przy wymianie lampy. Taki reflektor należy wymienić jak najszybciej bo można stracić  dowód rejestracyjny . Szczęście w nieszczęściu dla mnie policjanci okazali się wyrozumiali .


Pierwsza rzecz to zakup lampy. Ja szukałem używek i w większości były uszkodzone , natomiast ta w dobrym stanie  bardzo nie odbiegała  cenowo od nowej , więc zdecydowałem się właśnie na zakup nowej . Jedna nowa , druga stara ?  Jak to będzie wyglądać ?👎  Kupiłem więc komplet 😏

Prawa lampa poklejona taśmą aby się całkiem nie rozsypała.Nowe lampy jeszcze z folią.
Przy polerowaniu wydawało mi się że te lampy są rewelacyjne . Teraz dopiero widzę porównanie .
Wrzucę za jakiś czas na bloga  aktualizację tematu Polerowanie reflektorów bo zostanie mi jeden do testów . Jeśli zaś , ktoś naprawdę jest fanatykiem Logana i go stać , może sobie zakupić coś takiego :


Przejdę do tematu wymiany reflektora .
W pierwszej kolejności należy zdemontować zderzak , po to aby dostać się do śruby mocującej lampę od dołu i od wewnętrznej strony .U mnie jest to troszkę zmodyfikowane więc  wrzucę obrazki  z manuala . Tak naprawdę wystarczy tylko odkręcić 4 górne śruby i te z nadkoli. Dolne mogą pozostać ponieważ po odchyleniu zderzaka jest dość miejsca do manewrowania narzędziami.


Kliknij aby powiększyć



Następnie powyciągać wszystkie wtyczki i gniazda z żarówkami . 
Zdjąć gumową osłonę z linki regulacyjnej , a następnie odczepić linkę .
Teraz już tylko nasadką 10 wykręcić wszystkie 3 śruby .




Niestety u mnie lewa dolna śruba była mocno skorodowana i mimo wcześniejszego potraktowania ją WD40 urwała się główka . Rozwierciłem i zastosowałem śrubkę z nakrętką .
Przy odkręcaniu tej śruby może być problem jeśli nie ma się przedłużki minimum 10 cm.
Przed założeniem nowej lampy można sobie ją już uzupełnić żarówką H4 i kierunkowskazu. Przy czym mocowanie żarówki kierunkowskazu powinno być założone wtyczką na dół . W przeciwnym wypadku będzie się  ona opierać o konstrukcję auta uniemożliwiając zamocowanie lampy.


Następnie umieścić lampę w odpowiednim miejscu i po prostu przykręcić .
Przed założeniem linki regulacyjnej pamiętać o gumowej osłonie .
Ja miałem nową w komplecie z reflektorem .


Teraz rzecz , która sprawiła mi mały problem przy pierwszej lampie . Nie wiedziałem jak założyć linkę . Próbowałem końcówkę linki umieścić na swoim miejscu , następnie ciągnąć i wsadzić pancerz ale się nie udało . Później zmieniłem ustawienie pokrętła regulacji na 4 . Mam na myśli to pokrętło pod kierownicą . Linka troszkę wyszła ale nadal był problem  . Próbowałem też umieścić pancerz na swoim miejscu i końcówkę szczypcami wcisnąć ale uznałem że prędzej to połamie niż osiągnę sukces . Ostatecznie udało się ale dopiero kiedy końcówkę linki  wsadziłem , pociągnąłem za pancerz i  wcisnąłem go z góry palcem , zatrzaskując w prawidłowej pozycji . Czyli ta szersza część ma być złapana tą obejmą na końcu . Dlatego ona  nie  jest cała  zamknięta  ,  tylko  otwarta  aby  z  góry   wcisnąć pancerz .


Następnie umieścić żarówki na swoich miejscach jeśli nie zrobiło się tego wcześniej , powpinać wtyczki , nałożyć gumową osłonę regulatora i sprawdzić działanie lampy .
Z pierwszą lampą bawiłem się dużo ponad godzinę też z tego powodu że doszedł czas demontowania zderzaka . Z druga poszło już znacznie łatwiej i szybciej .


Dodam  jeszcze że akumulator z prawej strony w niczym nie przeszkadza . Dojście do żarówek i wtyczek jest tak samo bezproblemowe z prawej jak i z lewej strony . Już teraz widać znaczną różnice między starą , a nową lampą . Strasznie by to wyglądało po wymianie na nową tylko tej jednej , uszkodzonej. Jak już wspominałem druga strona poszła znacznie szybciej i efekt jest bardzo zadowalający . Teraz tylko poskładać to wszystko i wyregulować lampy .
Myślałem że jest tylko jedna regulacja pionowa  ,a okazuje się że jest też pozioma .

Regulacja pionowa  w miejscu oznaczonym [1] za pomocą imbusa 6.


Regulacja pozioma [2]. Ten element ma gwint .Wkręcając go  popycha się tylko zewnętrzną stronę odbłyśnika do przodu na skutek czego promień świeci bliżej środka pojazdu. Wykręcając go światło zaczyna świecić ku zewnętrznej stronie .
Ja sobie wyregulowałem ale i tak za niedługo na przeglądzie zostanie to poprawione.
Teraz Logan wygląda zupełnie inaczej . Jeszcze  tylko  maska , zderzak  i  Logan  będzie jak z salonu . Planuje jeszcze zrobić testy na prawej nieuszkodzonej lampie , które będą polegały na próbach maksymalnego doprowadzenia go do stanu nowości. Będzie to opisane w temacie o polerowaniu reflektorów .



Manual (Manual do pobrania) :
Plik        Osprzęt elektryczny 2.pdf
Temat     Reflektory przednie
Rozdział 80B

 Na zakończenie rzucam jeszcze kilka zdjęć ...








Etykiety

Archiwum bloga