Po tej strasznej przygodzie zdecydowałem się jednak kupić czujnik i wymienić go na własną rękę , bo temat jest banalny - dwie śrubki i wtyczka . Zakupiłem czujnik ,istotną rzeczą jest napisanie że Pan sprzedawca zapytał jaką mam wtyczkę ? kwadratowa czy okrągła ? przed zakupem radze sprawdzić ! Zabrałem się za zlokalizowanie co wcale nie było takie łatwe nawet mając w ręce nową sztukę .
Nie bede teraz lokalizacji opisywać, wystarczy spojrzeć do manuala Układ wtrysku benz.-rozmieszczenie elementów , rozdział 17B w pliku Silnik i osprzęt silnika cz.2. Do odkręcenia czujnika polecam oczywiście grzechotkę , zaoszczędziłbym dużo czasu i nerwów gdybym wtedy takową posiadał ,a tak to pół dnia męczyłem się z płaskim kluczem
Po wykręceniu włożyłem nowy czujnik i niezmiernie cieszyłem się z konstrukcji śrub mocujących ,ponieważ ich umiejscowienie umożliwiało wsunięcie je do otworu , w którym miały być wkręcone i co najważniejsze znacznie zmniejszało to ryzyko że wypadną z ręki przy probie wkręcenia i wpadną gdzieś za silnik !
Czujnik przykręcony , wtyczka na swoim miejscu więc można odpalić silnik . Próba przyniosła sukces za pierwszym razem , jak juz wspominałem przygoda ta miała miejsce ponad rok temu i od tego czasu nie przypominam sobie żeby kiedy kolwiek był problem za odpaleniem od pierwszego razu ,tak więc diagnoza postawiona przez fachowca okazała się jak najbardziej trafna :)
Przedstawiam jeszcze obok zdjęcie mojego starego, zdemontowanego czujnika , trzymam takie drobne części na wypadek jakbym miał w sklepie kiedyś pokazać jak wygląda odpowiednia do mojego Logana.
Na zakończenie , dla zainteresowanych dodam tylko że czujnik położenia wału korbowego służy do tego aby dawać informacje o obrotach i fazie pracy poszczególnych cylindrów, synchronizuje pracę układu sterowania z mechaniką silnika i jego stanem pracy (np. obroty jałowe, maksymalne)
pomocny wpis, dzięki
OdpowiedzUsuńMiałem tak samo...
OdpowiedzUsuńNiesamowicie wartościowy wpis. Super
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuń