Podobno w samochodzie są dwie rzeczy , na których się nie powinno się oszczędzać , są nimi opony i wycieraczki . Dwa lata temu przekonałem się że jazda z niesprawnymi wycieraczkami to tragedia i duże niebezpieczeństwo . Zaczęło się od tego iż praktycznie z dnia na dzień zaobserwowałem podczas deszczu zjawisko podobne do rozmazywania tłuszczu na szybie i też tak myślałem ,gdyż wcześniej stosowałem preparaty do auta raczej o tłustych właściwościach .
Pada deszcz , wycieraczki pracują intensywnie , a przez Szybę nic nie widać , na prawdę wyglądało to jakby pióro przeciągało po całej szybie tłuszcz , masakra do tego stopnia że na ślepo musiałem zjechać z drogi ! Wyczytałem że tłusta szyba może wystąpić po wizycie na myjni bezdotykowej po pozostałościach z woskowania samochodu chociażby tego , który był wcześniej myty . W celu pozbycia się problemu zastosowałem benzynę ekstrakcyjną, która nie pomogła bo przy kolejnych opadach nadal było to samo , później w ruch poszedł CIF , płyn do szyb , płyn do naczyń , woda z octem i inne detergenty , które radzą sobie z tłuszczem . Niestety wszystko zawiodło ! Kolejny deszcz udowodnił że efekt tłuszczu wygrał z chemikaliami .Zastanawiałem się już nad wymianą szyby , ale przypadkowo opowiedziałem o tym koledze , a on stwierdził jednoznacznie ze to wina wycieraczek. Wymieniłem szybko na nowe , a tu moim oczom w trakcie deszczu ukazała się przejrzysta szyba !!!
Jak juz się brać za zakup nowych wycieraczek to trzeba znać dwie rzeczy , mianowicie ich rozmiar w sensie długość oraz sposób ich mocowania , których jest kilka . W przypadku Logana są to wycieraczki długości około 500mm lub 510 opisywane często jako 20 cali (508mm) z mocowaniem na hak . Na opakowaniu jest napisane do jakiego modelu samochodu wycieraczka pasuje aczkolwiek ja zakupiłem wycieraczki Valeo , na których nie wymieniono żadnej Dacii tym bardziej Logana i też pasują ...
Zawsze zakładałem wycieraczki giętkie , ale tym razem z ciekawości zdecydowałem się na sztywne , obie wycieraczki mają tę samą długość więc zawsze tą mniej zniszczoną można przełożyć od strony kierowcy aczkolwiek po wielu doświadczeniach jestem za tym aby od razu wymieniać na nowe zwłaszcza że nie jest to jakiś wielki wydatek . Dodatkowo jeszcze biorąc się za wymianę wycieraczek postanowiłem również odnowić ramiona , które były w opłakanym stanie co widać na foto poniżej
Na zakończenie dodam tylko że demontowanie ramion to czynność bardzo prosta , wystarczy odkręcić jedną nakrętkę pod plastikową zaślepką i delikatnie z wyczuciem ruszając na boki ciągnąć ramie z wielowpustu , zakładanie w kolejności odwrotnej mocno dokręcając.
Kiedyś zbyt słabo dokręciłem i w czasie pracy nakrętka puściła i ramie się poluzowało przez co musiałem zatrzymać się i podczas największej ulewy i szukać klucza w bagażniku aby to dokręcić ,bo jechać bez wycieraczki się nie da .
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Etykiety
- A B C Dacia Logan...
- Akumulator w Loganie
- AliExpress
- Amortyzator - wymiana łożyska
- Aplikacja - program LoganLog
- Automat do DRL
- Automatyczne otwieranie bagażnika.
- Automatyczne światła
- Bagażnik dachowy
- Bezpieczniki
- Bonus - Śledzie z szafranem
- Breloczek - LOGAN
- Cewka wysokiego napięcia
- Check Engine w Loganie
- Czujnik cofania ( parkowania ) .
- Czujnik położenia wału korbowego
- Czujnik temperatury płynu vs wskazania
- Drobne prace blacharskie
- Drobne usterki w Loganie
- Emulator sondy lambda
- Filtr powietrza - wymiana
- Filtr powietrza nawiewu
- Filtry w instalacji LPG - wymiana
- Funkcja odprowadzania światłami
- Galeria - Logan w krzywym zwierciadle
- Galeria - Loganowa galeria
- Galeria - mój Logan
- Gałka zmiany biegów +mieszek
- Hamulce - bębnowe ( tył )
- Hamulce - czujnik klocków
- Hamulce - klocki
- Hamulce - kontrolka hamulca ręcznego
- Hamulce - Płyn hamulcowy - wymiana
- Hamulce - tarcze
- Instrukcja obsługi
- Kable wysokiego napięcia
- Klamka zewnętrzna
- Klapa bagażnika
- Koła - felgi i opony
- Koło zapasowe
- Kompresja silnika - pomiar ciśnienia sprężania.
- Końcówka drążka kierowniczego - wymiana
- Korozja w Loganie
- Kręci ale nie odpala
- Kręci ale nie odpala - brak iskry
- Kręci ale nie odpala - brak paliwa
- Kręci ale nie odpala - brak powietrza
- Likwidacja szkód po kolizji
- Loganowe koszulki - wzory
- Łożysko koła tył - wymiana
- Manual - schematy elektryki
- Manual do pobrania
- Mój Logan
- Nagrzewnica - sekcja zwłok
- Nagrzewnica - wymiana.
- Narzędzia : klucz dynamometryczny
- Narzędzia : miernik ciśnienia sprężania
- Narzędzia : Prasa hydrauliczna 5T - Cz.1
- Narzędzia : Prasa hydrauliczna 5T - Cz.2
- Narzędzia : Skaner OBD
- Narzędzia : stetoskop
- Narzędzia : tester akumulatora
- Narzędzia : Tester WN
- Narzędzia : ustawianie zbieżności
- Oddam sprzedam
- Odkurzacz i gniazdo zapalniczki
- Odpowietrzenie układu chłodzenia
- Ogranicznik drzwi
- Oklejanie słupków drzwi .
- Oświetlenie Logana
- Owiewki
- Parownik LPG
- Pasek klinowy
- Pasy na boki auta
- Pliki DXF do pobrania
- Podgrzewanie lusterek
- Podłączenie auta do komputera
- Podłączenie komputera do LPG
- Podłokietnik uniwersalny
- Podsumowanie roku
- Podświetlenie regulacji nawiewu
- Poduszka pasażera w Loganie - zaślepka poduszki
- Polerowanie reflektorów
- Pompa wspomagania
- Pompa wspomagania - regeneracja
- Pranie foteli i kanapy
- Radio w Loganie
- Reflektor - dokładny opis
- Reflektor - wymiana
- Regulacja instalacji LPG
- Regulacja luzów zaworowych
- Regulacja zaworów - wstęp
- Rozrząd w Loganie
- Rura wydechowa - naprawa / wymiana
- Schowek - poprawa estetyki
- Silnik krokowy
- Sonda Lambda
- Spryskiwacze szyb
- Sprzęgło - przed i po wymianie.
- Stabilizator - wymiana poduszki i łącznika
- Sterownik centralnego zamka.
- Strona główna.
- Szyba czołowa
- Świat Logana
- Światła do jazdy dziennej
- Światła DRL Infinity mirror
- Termometr samochodowy
- Termostat - diagnostyka
- Termostat - wymiana / naprawa
- Uszczelka pokrywy zaworów - wymiana
- Wideorejestrator w Loganie
- Wyciąganie wgnieceń
- Wyciek z układu chłodzenia
- Wycieraczki
- Wygłuszenie hałasu
- Wymiana oleju silnikowego
- Wymiana oleju w skrzyni biegów
- Wymiana świec
- Wymiana wahacza
- Zmiana tarcz zegarów
Teraz po zimie trzeba wymienić na nowe :)
OdpowiedzUsuńTeż zawsze na wiosne wymieniam :-)
UsuńFajny wpis. Z pewnością przydatny, dla kogoś, kto musi się zmierzyć z czymś takim. Oby więcej takich przydatnych porad. Pozdrowienia.
OdpowiedzUsuńeeee...jeden z pierwszych tematów na blogu . Większość tych starych musiałbym chyba przepisać lub usunąć . Tak czy inaczej dzięki za komentarz :-)
UsuńPS. może ktoś trafi do abcwycieraczki po wycieraczkę :-)
Niesamowicie wartościowy wpis. Super
OdpowiedzUsuń